.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طرح «دارویار» به خوبی در مازندران درحال اجرا است
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اجرای مطلوب طرح دارویار در داروخانه های استان گفت: داروهای تولید داخل در این طرح افزایش قیمت ندارند

 به گزارش شمال نیوز، ابراهیم صالحی پیش ازظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح دارویار اظهار داشت: ۳۶۶ قلم دارویی در این طرح مورد حمایت قرار می‌گیرد و با اجرای آن، پرداخت از جیب بیمار تغییری نکرده است.

وی با اظهار اینکه با اجرای طرح دارویار برخی اقلامی که تحت پوشش بیمه نبودند، مشمول بیمه شدند، افزود: این مسئله سبب شده تا میزان پرداختی بیمار یا تغییر نکند و یا کاهش یابد.

وی ادامه داد: همچنین درباره داروهایی که نیاز به نسخه ندارند با توجه به عدم تخصیص ارز، با اجرای طرح دارویار مشمول افزایش قیمت نمی‌شوند و ۲۰۰ قلم دارو در این فهرست وجود دارد.

صالحی تصریح کرد: علاوه براین ۱۱۹ قلم از داروها قرار است در آینده به صورت بیمه‌ای قابل پرداخت باشد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه با اجرای طرح دارویار، قیمت دارو واقعی‌تر شده است، گفت: در گذشته تورم در زمینه دارو وجود داشت و این مسئله تولید دارو را با چالش مواجه کرده بود و عدم وابستگی دارو به ارز تولیدی می‌تواند تحولاتی در تولید داخل ایجاد کند.

صالحی یادآور شد: طبق اعلام وزارت بهداشت تاکنون طرح دارویار بازخوردهای خوبی داشته است و می‌تواند به فرایند توسعه و تحقیق در صنعت دارویی کمک کند و سبب حمایت از صنایع داروسازی شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: مخاطب طرح دارویار، داروهای داخل است زیرا قاچاق معکوس از جمله مشکلات به شمار می‌رود و ممکن است دارو در نظام دارویی مورد استفاده قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه داروهای بیماران خاص با قیمت قبلی و حمایت‌های دولت عرضه می‌شود، گفت: بیماران خاص با حمایت‌های بیمه‌ای مبلغ ناچیزی را پرداخت می‌کند.

صالحی قاچاق معکوس را از مهمترین مشکلات در کشور ذکر کرد و گفت: دارو با مشکلات زیاد وارد می‌شود و احتمال اینکه در نظام دارویی استفاده نشود، ممکن است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اجرای مطلوب طرح دارویار در داروخانه‌های استان گفت: ۵۰ شرکت دارویی در استان مشغول فعالیت هستند و برندهای دارویی بیماران خاص و کلیوی در داخل تولید می‌شود./مهر

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.071 seconds.